پای هوش مصنوعی به اوبر هم کشیده شد!
به گزارش وبلاگ آقای رضایی، دیجیاتو نوشت: مدیرعامل اوبر تأیید نموده است که این شرکت مشغول توسعه یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای اپلیکیشن خود است.
اوبر هم زمان با انتشار گزارش مالی اخیر خود که در آن از اولین سودآوری تاریخ این شرکت اطلاع داد، اعلام نمود که مشغول توسعه چت بات های هوش مصنوعی برای اپلیکیشن خود است. بااین حال، دقیقاً تعیین نیست که این چت بات چه قابلیت هایی خواهد داشت.
به گزارش بلومبرگ، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، در مصاحبه با برنامه Bloomberg Technology اعلام نمود که این شرکت مشغول توسعه یک چت بات هوش مصنوعی است. اگرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست، اما او یادآور شد که این شرکت سال هاست از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سیستم های خود استفاده می نماید.
خسروشاهی گفت: سال هاست که مشغول کار با سیستم های یادگیری های ماشینی و هوش مصنوعی بوده ایم. هر بار که یک تاکسی یا یک پیک برای شما پیدا می گردد، الگوریتم ها این کار را ممکن می نمایند. زمان، فاصله و بقیه چیزها همگی به وسیله یادگیری ماشینی محاسبه می شوند.
اوبر هم مانند رقبا چت بات هوش مصنوعی می سازد
اوبر با عرضه چت بات هوش مصنوعی، به لیست بلندی از شرکت هایی می پیوندد که برای بهبود خدمات مشتریان، بازاریابی یا دیگر امور خود به سراغ این مدل های زبانی رفته اند. حالا باید ببینیم که این شرکت چگونه از این فناوری پرسروصدا در اپلیکیشن خود استفاده خواهد نمود.
لازم به ذکر است که رقبای اوبر نظیر DoorDash و Instacart هم درحال توسعه چت بات های خود هستند. DoorDash روی سیستمی موسوم به DashAI کار می نماید که می خواهد سرعت سفارش ها را بالا ببرد و به کاربران در یافتن غذاهای مختلف در اپلیکیشن یاری کند.
شرکت Instacart نیز در ماه مه قابلیتی به نام Ask Instacart را عرضه کرد که از API شرکت OpenAI استفاده می نماید و کاربران می توانند سؤالات مختلف خود را درباره تهیه غذا از آن بپرسند.
همان طور که گفتیم، اوبر امروز در گزارش مالی فصل دوم سال 2023 خود اعلام نمود که برای اولین بار به سود عملیاتی نزدیک به 400 میلیون دلاری رسیده است. بااین حال، این رقم کمتر از پیش بینی تحلیلگران بود و قیمت سهام این شرکت را کاهش داد.
227227
منبع: خبرآنلاین