آیین نامه توسعه استراتژی های نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تصویب شد
به گزارش وبلاگ آقای رضایی، آیین نامه توسعه استراتژی های نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مصوب شد که بر اساس آن برنامه های نوآورانه آموزشی در زمینه روش های تدریس طراحی و مدیریت می گردد.
به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ آقای رضایی، هشتمین نشست جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی برگزار گردید.
در این جلسه آیین نامه توسعه استراتژی های نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی محبوبه خباز مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مطرح شد.
وی گفت: با توجه به بند های 6 و 7 ماده 2 این آیین نامه، طراحی و مدیریت برنامه های نوآورانه آموزشی در زمینه روش های تدریس در محدوده اختیارات داده شده به دانشگاه های علوم پزشکی، به اسم یکی از وظایف اصلی مراکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه شناخته شده و به تبع آن شامل مشاوره، نظارت و پایش چگونگی اجرای تمامی مراحل این فرایند و بعلاوه انتشار دستاورد های آن است.
مافی نژاد ادامه داد: به منظور سیاستگذاری موثر در راستای توسعه راهبرد های نوین آموزشی در دانشگاه، لازم است واحد توسعه راهبرد های نوین آموزشی مرکز به وسیله تشکیل کارگروه های تخصصی در سه حوزه کاربست شبیه سازی و تکنولوژی در آموزش، کاربست هنر و فرهنگ در آموزش و آموزش بین حرفه ای نسبت به عضوگیری از بین متخصصان هر حوزه اقدام کند.
انتشار نتایج اثربخشی کاربرد حوزه های سه گانه استراتژی های نوین آموزشی، در قالب مقالات در ژورنال ها از دیگر پیشنهادات مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.
پس از گفتگو پس انجام اصلاحات مطرح شده در جلسه آیین نامه مذکور به تصویب رسید.
بعلاوه وی شیوه نامه کاربست هنر در حوزه یاددهی - یادگیری را عنوان کرد و اضافه نمود: کارگروه کاربست هنر در آموزش مشتمل بر افرادی متخصص در زمینه های آموزش پزشکی و رشته های علوم پزشکی است که سبقه و تجربه در حوزه به کارگیری هنر دارند و بعلاوه متخصص در زمینه های مختلف دیگر هستند.
مافی نژاد هدف از فعالیت در این حوزه را تسهیل فرایند طراحی، اجرای انواع هنر در حوزه های آموزش، پژوهش و ارزشیابی در عرصه های بالینی، بهداشتی و علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران به وسیله اعضای هیات علمی و آشنایی ایشان با نحوه کاربست و پیاده سازی این روش ها دانست.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اعضای تشکیل دهنده کارگروه کاربست هنر گفت: مدیر واحد توسعه راهبرد های نوین آموزشی در مرکز، حداقل 2 نفر از متخصصین آموزش پزشکی با تجربه استفاده از هنر در آموزش علوم پزشکی، حداقل 5 نفر از متخصصین هنر در زمینه های مختلف ادبیات، موسیقی، تئاتر، نقاشی و کارشناس واحد توسعه راهبرد های نوین آموزشی بدون حق رای از اعضای این کارگروه هستند.
این شیوه نامه هم پس از آنالیز شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویب رسید.
مافی نژاد بعلاوه شیوه نامه کاربست هنر در حوزه آموزش علوم پزشکی را هم مطرح و اظهار داشت: از اهداف این شیوه نامه می توان به بسترسازی برای ارتقا آگاهی و آشنایی اعضای هیات علمی در مورد کاربست انواع هنر در فرایند یاددهی-یادگیری به وسیله اطلاع رسانی، تبلیغ و بعلاوه به تدوین چهارچوب ها و راهنما های آموزشی اشاره نمود.
گفتنی است این شیوه نامه پس از گفتگو به تصویب رسید.
منبع: خبرگزاری دانشجو