گودزیلای ژاپنی، نیسان با 600 اسب بخار قدرت

به گزارش وبلاگ آقای رضایی، نیسان GT-R مدل 2024 با یک سورپرایز هیجان انگیز از جنس نیسمو به نمایشگاه خودرو توکیو آمد تا نشان دهد که گودزیلای ژاپنی ها هنوز هم نفس آتشین خود را دارد!

گودزیلای ژاپنی، نیسان با 600 اسب بخار قدرت

به گزارش گجت نیوز، خودرو سوپر اسپرت نیسان GT-R 2024 در زیر کاپوت خود، باز هم همان پیشرانه R 35 معروف با آرایش 6 سیلندر تویین توربو شارژ خورجینی را دارد که یک موتور 3.8 لیتری به شمار میرود، اما نسبت به نسل های قبلی خود، کمی فرق نموده است. این پیشرانه که با کد VR 38 DETT شناخته می گردد، به صورت کاملا دست ساز و تحت نظر تیم تیونینگ نیسمو (Nismo) مونتاژ و تقویت شده است.

اگر به سراغ تریم های پریمیوم و T-Spec بروید، نیسان GT-R 2024 تقریبا 565 اسب بخار قدرت و 634 نیوتن متر گشتاور را تحویل می دهد که تقریبا همان اعدادی هستند که آن ها را قبلا در نیسان GT-R مدل 2022 دیده بودیم. اما زمانی که تریم اختصاصی نیسمو ادیشن (NISMO Edition) به میدان می آید، این اعداد به 600 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور جهش می نمایند.

بعلاوه گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت ATTESA ET-S هم اینجا هستند تا تمام توان این پیشرانه V 6 را به هر چهار چرخ هدیه دهند. به علاوه باید اشاره کنیم که این سیستم به راننده اجازه می دهد تا گشتاور پیشرانه را طبق سلیقه خود، بین محور های جلو و عقب توزیع کند.

ساختار آیرودینامیکی در طراحی نیسان GT-R 2024 هم به گونه ای اعمال شده تا خنک کردن اجزایی مثل دیسک ها و پیشرانه در برترین حالت صورت بگیرد و در عین حال، چیزی از درگ کم نشوند. بد نیست بدانید که ضریب درگ نیسان GT-R مدل 2024 برابر 0.26 Cd است.

نیسان GT-R مدل 2024 در تریم T-Spec میزبان دو رنگ مجذوب کننده با نام های یشم هزاره (Millenium Jade) و بنفش نیمه شب است که در گذشته، این رنگ ها را فقط در GT-R R 35 V-Spec II Nur و GT-R R 34 V-Spec دیده بودیم. بعلاوه تریم T-Spec به دیسک های ترمز سرامیک - کربنی با ابعاد 440 میلی متر مجهز شده است که این دیسک ها از نوع Nismo و با طراحی خنک شونده هستند. بعلاوه رینگ های 20 اینچی RAYS و سیستم داینامیک کنترل نیسمو هم در این تریم وجود دارد.

اما زمانی که به سراغ نیسان GT-R Nismo مدل 2024 می رویم، ناگهان گودزیلای اصلی نمایان می گردد. این تریم علاوه بر بهبود های پیشرانه و قدرت بیشتر، از لاستیک های پهن و مسابقه ای با چسبندگی بیشتر هم بهره می برد که سیستم ترمز 6 پیستونه، مسئولیت رام کردن آن ها را بر عهده خواهند داشت. نیسان GT-R نیسمو ادیشن مدل 2024 علاوه بر اسپویلر آیرودینامیکی خود که 10 درصد بزرگ تر از نسل های قبلی است، از قطعات فیبر کربن بیشتری هم بهره می برد. بعلاوه لیپ سپر و دیفیوزر عقب، بازطراحی شده اند تا بیشترین داون فورس یا همان نیروی رو به پایین را ایجاد نمایند. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که رنگ نیسان GT-R 2024 در تریم NISMO Edition فقط به گزینه خاکستری محدود شده است.

نیسان GT-R 2024 در محور جلویی خود، میزبان دیفرانسیل لغزش محدود با عملکرد مکانیکی است که چنین چیزی را تا به امروز، روی هیچ کدام از نسل های قبلی GTR ندیده بودیم! بعلاوه گفته می گردد که سیستم اگزوز 4 کاناله اکتیو هم یک سورپرایز ویژه را به علاقه مندان نیسان هدیه می دهد که احتمالا این موضوع به صدای متفاوت و مجذوب کننده تر آن ها مربوط می گردد. در انتهای این بخش به قیمت نیسان GT-R مدل 2024 می رسیم که احتمالا با توجه به تریم انتخابی، بین 115 تا 215 هزار دلار خواهد بود.

منبع: فرارو

به "گودزیلای ژاپنی، نیسان با 600 اسب بخار قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودزیلای ژاپنی، نیسان با 600 اسب بخار قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید