قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز سه شنبه 10 خرداد 1401
به گزارش وبلاگ آقای رضایی، قیمت دنا تیپ یک امروز با یک میلیون تومان افزایش به 403 میلیون تومان رسید. دنا پلاس دنده ای توربو با پنج میلیون تومان افزایش به 475 میلیون تومان رسید. پژو 405 با سه میلیون تومان افزایش به 290 میلیون تومان رسید. پژو 207 دنده ای نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به 395 میلیون تومان رسید. 206 تیپ پنج هم امروز با پنج میلیون تومان کاهش قیمت به 345 میلیون تومان رسید.

به گزارش وبلاگ آقای رضایی، قیمت پراید 111 امروز یک میلیون تومان افزایش یافت و به 204 میلیون تومان رسید. پراید 131 و پراید 132 هم یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ترتیب 184 و 176 میلیون تومان به فروش رسید. سایپا 151 با دو میلیون تومان کاهش قیمت امروز 186 میلیون تومان بود و کوئیک دنده ای هم با چهار میلیون تومان کاهش قیمت به 214 میلیون تومان رسید.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش وبلاگ آقای رضایی، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
قیمت خودروهای پرفروش ایران خودرو
خودرو | قیمت دوشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 224 میلیون تومان | 220 میلیون تومان |
سمند LX | 305 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
سمند EF7 | 346 میلیون تومان | 344 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 380 میلیون تومان | 385 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 315 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 402 میلیون تومان | 403 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 470 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 505 میلیون تومان | 505 میلیون تومان |
پژو 405 | 287 میلیون تومان | 290 میلیون تومان |
پژو پارس | 300 میلیون تومان | 300 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 420 میلیون تومان | 420 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 400 میلیون تومان | 395 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 580 میلیون تومان | 580 میلیون تومان |
رانا LX | 250 میلیون تومان | 250 میلیون تومان |
رانا پلاس | 295 میلیون تومان | 296 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 460 میلیون تومان | 460 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 305 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 350 میلیون تومان | 345 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | - | - |
تندر 90 | 475 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 340 میلیون تومان | یک میلیارد و 350 میلیون تومان |
هایما S5 | 760 میلیون تومان | 765 میلیون تومان |
هایما S7 | 890 میلیون تومان | 890 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 600 میلیون تومان | یک میلیارد و 640 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 670 میلیون تومان | یک میلیارد و 740 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش وبلاگ آقای رضایی، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت دوشنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 203 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
پراید 131 | 183 میلیون تومان | 184 میلیون تومان |
پراید 132 | 175 میلیون تومان | 176 میلیون تومان |
پراید 151 | 188 میلیون تومان | 186 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 189 میلیون تومان | 189 میلیون تومان |
تیبا | 194 میلیون تومان | 194 میلیون تومان |
تیبا 2 | 205 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 213 میلیون تومان | 211 میلیون تومان |
ساینا | 218 میلیون تومان | 215 میلیون تومان |
ساینا S | 220 میلیون تومان | 220 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 218 میلیون تومان | 214 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 330 میلیون تومان | 330 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 220 میلیون تومان | یک میلیارد و 220 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 630 میلیون تومان | 625 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 345 میلیون تومان | 343 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 170 میلیون تومان | یک میلیارد و 160 میلیون تومان |
آریو | 490 میلیون تومان | 500 میلیون تومان |
شاهین | 385 میلیون تومان | 385 میلیون تومان |